søndag den 29. september 2013

Altan med et klik



Det er moderne at tilføje nye altaner til gamle ejendomme. Flere steder i byen arbejdes der på at tilføre hængende haver – eller i hvert fald altaner - til eksisterende bygninger.

Min første altan blev klikket på husmuren på en formiddag – efter at køkkenvinduet var blevet udskiftet med en altandør. Sådan! Let og ligetil for altanfirmaet, der nærmest klikkede altaner på ejendommen på samlebånd.

Jeg elskede min altan på 2,5 m2 fra første sekund og kunne ikke hurtigt nok komme på planteskolen for at købe planter og blomster til den. Jeg kom hjem (i en taxa) med spanske Margueriter til altankasserne og et par opstammede minisyrener, som hedder ’Pallibin’.

Den ene har jeg såmænd endnu – her syv år efter – og den har tilsyneladende overlevet både flytning til ny altan og en hård vinter med storm og saltvandsluft.

Altanerne blev monteret 78 år efter at ejendommen blev bygget.

To gange minisyren 'Pallibin' og spanske Margueriter i altankasserne.

Knald på farven med de spanske Margueriter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar