tirsdag den 10. september 2013

Trylleri i krukkerne


Her i september er det tid at forberede forårets farveklatter i krukkerne.

Sidste efterår lagde jeg tulipanløg i denne potte, og se hvilket trylleri, der kom ud af det. 

Flotte, spændstige tulipaner i en skøn farve.

      Sådan gjorde jeg:
  • Bunden af potten fik et drænlag – jeg brugte lecanødder
  • Derefter et tykt lag jord - evt. iblandet sand
  • Ned med løgene – den spidse ende skal vende opad
  • Til sidst fyldte jeg efter med jord, så løgene kom til at ligge i den dybde, der stod i vejledningen på løgposen – og selvfølgelig vandede jeg hele herligheden til sidst
  • Krukken satte jeg helt ind til altanvæggen for at beskytte mod kulden. Det kan være en god ide at sætte krukken på et stykke flamingo eller binde lidt jute eller hessian om potten, når det bliver koldt

Og så venter man bare et halvt års tid - så er der tulipaner!

Fra løg til forårsblomst





2 kommentarer:

  1. Fin blog og gode billeder

    en fornøjelse at følge med i din altanhave


    SvarSlet
  2. Tak for kommentaren!

    Venlig hilsen

    Anne

    SvarSlet