fredag den 2. august 2013

Mig og mine altaner



Jeg er på min 2. altan-have. Den nuværende har jeg haft i under et år og er derfor først ved at lære den at kende. Èn ting ved jeg dog:

Det er en altan med sol og blæst og saltvandsluft!

- Der er sol fra tidlig morgen til sen eftermiddag
- Blæsten fyger friskt ude fra bugten
- Lyset er skarpt

Det stiller krav til planter og blomster – at de er hårdføre. Ikke ret mange blomster kan lide blæst, og heldigvis er der en glasafskærmning på altanen til at give lidt læ.

Jeg bestræber mig på, at det kun er robuste planter, der bliver inviteret indenfor på min altan på knapt syv m2.

Min forrige altan-have lå på tredje sal i en ejendom fra 1927. Lejligheden blev ikke født med altan – først i 2006 blev den monteret. Altanen vendte ud til en gårdhave, der var skøn at skue oppe fra mit lille frimærke.

Nu har altanen fået nye beboere – måske de er lige så glade for den, som jeg var?

Goddag til den nye altanhave

...og farvel til den gamle






Ingen kommentarer:

Send en kommentar