fredag den 18. april 2014

Påsken er gul


Påsken er gul…og lysegrøn! I hvert fald her hos mig. De knaldgule narcisser har man kunnet købe i mange uger, og rundt omkring på altanerne i Aarhus’ gader er mange allerede visnede. Men i forgårs var jeg heldig at finde nogle flotte eksemplarer, nogle udsprungne men med mange knopper. Op i altankassen med dem (uden at plante dem ud), og så var altanhaven påskeklar.

Holder du mere af den afdæmpede gule farve, er der de sartgule narcisser. Jeg faldt for nogle af slagsen, tre styks for 25 kroner. Billigt! Sammen med de lysegrønne blade signalerer narcisserne bare forår.

Narcisserne, her under ét kaldet påskeliljer, forbinder vi så meget med påsken, at de er usælgelige efter påske, siger blomsterhandleren. Jeg har nu tænkt mig at passe godt på mine, for de lyser fantastisk op derude – og er altså flotte også senere på måneden.

God påske til alle, der læser med på bloggen.

 
Påskeklar altanhave!

Narcis Tête-à-Tête i altankassen.

Narcis Bridals sarte farve er skøn at skue.

2 kommentarer: