onsdag den 9. april 2014

Det gror...ude som inde


Foråret er i fuld gang.

Udenfor i altanhaven er syrenen godt på vej mod kommende sommers pragt, ligeså sommerfuglebusken, den gule krysanthemum og sankthansurten, der har overlevet vinteren i bedste stil.

Indenfor i vindueskarmen er lathyrus-spirerne blevet til små planter, der senere på måneden skal over i en stor potte med et eller andet, de kan klatre op ad.

På papiret er planerne for altanhavens selvdyrkede mad også i fuld gang. Men foreløbig kun på idé-planet - der er trods alt noget tid, til det bliver varmt nok udenfor til at så for eksempel salat.

Foråret er en løfterig tid – alene tanken om alle de varme sommerdage, der venter, med blomster, jordbær og alt det andet herlige, der kan gro i en altanhave!


Dværgsyrenen ’Pallibin’ går nu sin syvende sommer i møde – hurra!


’Pallibin’ har fin-grenet vækst med lyslilla blomster. 


Om to måneder blomstrer syrenen igen – hér fra sommeren 2013.


Latyrus-frøene blev sået i minipotter, og kimplanterne har nu brug for mere plads.




4 kommentarer:

  1. Hej Anne! Hvor sjovt, har længe gået og overvejet, om jeg skulle købe mig en dværgsyren Pallibin til min altan og spekuleret på, om det kunne fungere - nu har du lige overbevist mig :) God dag! VH Nina

    SvarSlet
  2. Hej Nina,
    Ja, syrenen er dejlig at have på altanen - et køb, jeg aldrig har fortrudt. Og så er den langsomtvoksende, så den ikke tager magten fra én. God fornøjelse med Pallibinen!
    Venlig hilsen
    Anne

    SvarSlet
  3. Der ser dejligt forårsagtigt ud på din altan! Jeg skal vist også snart have sået latyrus- det er bare en af de skønneste sommerblomster!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne, helt enig: lathyrus er alle tiders blomst, glæder mig til den flytter ud på altanen! Og tak, fordi du kiggede forbi;-)
      Venlig hilsen
      Anne

      Slet