fredag den 21. marts 2014

Tulipaner i marts


Sidste år i oktober satte jeg tulipanløg i en krukke, og her i foråret dukkede tulipanerne så frem gennem jord og dækbark. De er så friske og sprængfyldte med farve og energi, at jeg fortryder, jeg ikke satte MANGE løg i krukker.

Tidlige tulipaner er med deres lavere vækst ikke så sårbare over for blæst som de tulipaner, der bliver høje. Det kan være en fordel i en altanhave, hvor forårsstormene ellers nemt kan tage pippet fra planterne.

I blog-indlæg fra september 2013 ’Trylleri i krukkerne’ kan du læse, hvordan du lægger tulipanløg. Det er efterårsarbejde, som giver glæde i foråret!



Kaufmanniana tulipaner ”Stresa” blomstrer i marts-april.


Forårsscenarie med tulipaner, vårlyng, hyacinther og husløg.


Sidste års tulipaner var ikke helt så tidligt på den men flotte, da de kom frem.

2 kommentarer:

  1. De er bare fine! Venter stadig spændt på om mine tulipaner i krukker vil springe ud i år. /Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, det er overraskende dejligt, når de kommer op af jorden. Disse hér var særligt tidlige, tror jeg. Jeg holder meget af tulipaner, én af mine yndlingsblomster. Tak fordi du kiggede forbi - og held og lykke med dine tulipaner!

      Slet