tirsdag den 30. juli 2013

Hvilken stil?





Ligesom man i boligindretning kan have neutral baggrund for mere farvestrålende elementer, kan man indrette altan-haven efter de samme principper.

Altså: stedsegrønne planter og buske som baggrund for mere farvestrålende indslag i blomster og pynt.

Det er én måde at gøre det på – men der er utallige andre – fra det vilde og jungleagtige til stram minimalistisk stil – og så alt det midt imellem, som oftest er dér, hvor de fleste lander.

Som hovedregel er det dog godt at overveje et farvetema, og her er det så let, at man i havecentret kan finde stauder og sommerblomster sat op efter farve: de pink/røde for sig, de blå/lilla for sig og de gule for sig.

For mit eget vedkommende foretrækker jeg en altan-have uden for meget rod-sammen og jungleagtigt.

Jeg har valgt stedsegrønt som baggrund, blomster i pink og lilla samt noget spiseligt: tomater og krydderurter. Selvfølgelig skal jeg også have jordbær!

Det er mine intentioner nu, men det kan ændre sig hen ad vejen. Nogle tiltag kan slå fejl, eller jeg opdager en blomst, jeg bare MÅ eje.

Det er det sjove ved en altanhave: hvis man interesserer sig for den, udvikler den sig, og hvem ved, hvor den ender?

Mini-syren 'Pallibin' sammen med sommerfuglebusk









Ingen kommentarer:

Send en kommentar